رنگ پلاست نماینده شرکت لونافام
طراحی سایت
شنبه 22 مرداد 1401.
تاریخ شمسی :

نمایشگاه صنعت بسته بندی و فراوری 8 تا 11 شهریور ماه 1401 در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود. گفت وگویی با رضا رحمانی مدیر برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته که در ادامه می خوانید:

 

 

گفت و گو با رضا رحمانی، عضو هیات مدیره نمایشگاه pacprocess و IPAP تهران، مدیر اجرایی نمایشگاه: مسه دوسلدورف شریک معتبر ماست

خبرگزاری پلیمر و بسته بندی - پپنا (www.ppna.ir):

نمایشگاه صنعت بسته بندی و فراوری 8 تا 11 شهریور ماه 1401 در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود. گفت وگویی با رضا رحمانی مدیر برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته که در ادامه می خوانید:

علاقه مندان برای شرکت در این نمایشگاه می توانند با شماره تلفن های:

021410744000

09302867370

09120453019

تماس حاصل نمایید

 

چندمین سال برگزاری نمایشگاه صنعت بسته بندی و فرآوری است؟

چهارمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت بسته بندی و فرآوری از تاریخ 8 تا 11 شهریورماه 1401 برگزار خواهد شد.

 

در دو سال گذشته با وجود همه گیری کرونا آیا این نمایشگاه برگزار شد؟

 در سال 1399 و 1400 با توجه به همه گیری ویروس کوید 19 در سطح دنیا و همچنین ایران که منجر به برگزار نشدن نمایشگاه های بسیار در سطح جهان شد، نمایشگاه pacprocess و IPAP تهران نیز به عنوان عضو نمایشگاه های interpack و drupa مطابق با استانداردها و پروتکل های بهداشتی بین المللی در جهت پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا برگزار نشده است.

 

هدف از برگزاری این نمایشگاه چاپ و بسته بندی چیست؟

این رویداد با هدف ارتقاء کیفیت و خدمات صنعت چاپ و بسته بندی در ایران با همکاری و مشارکت نمایشگاه دوسلدورف محقق شد و می کوشد تا امکانات مختلفی را در اختیار  غرفه داران و بازدید کنندگان قرار دهد. یکی از مزایای این نمایشگاه این است که طیف کاملی از بسته بندی و چاپ را شامل میشود. این نمایشگاه راه حل های جدیدی در زمینه بسته بندی و چاپ در تمام بخش ها از جمله غذا، نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و دارویی ارائه می دهد

نمایشگاه pacprocess تهران، فرصت خوبی جهت ارزیابی بازار و بررسی میزان تقاضا برای ارایه یک محصول و یا خدمت جدید است و همچنین مشارکت کنندگان می توانند با ارزیابی بازخورد بازدیدکنندگان حضور در این رویداد را به عنوان یکی از ابزارهای علمی و عملی مطالعه بازار در نظر بگیرند. Pacprocess به عنوان عضو هشتم اتحاد جهانی نمایشگاه های interpack که در سطح جهانی مورد بررسی قرار می گیرد، فرصتی مناسب برای بازتاب توانمندی های شرکت های برند و همچنین حفظ جایگاه آنها در سطح داخلی و خارجی است.

 

آیا این نمایشگاه بین المللی است؟ چه کشورهایی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند؟

همانطرو که توضیح داده شد، نمایشگاه pacprocess تهران به عنوان یکی از اعضای اتحاد جهانی نمایشگاه تراز اول دنیا در حوزه بسته بندی و فرآوری interpack یک برند و نمایشگاه کاملا بین المللی است همچنین جزو نمایشگاه های برون مرزی معتبر و مورد تایید انجمن صنعت نمایشگاهی آلمان AUMA نیز است. این رویداد، در دوره های گذشته توسط شریک معتبر ما یعنی نمایشگاه دوسلدورف آلمان در سطح دنیا اطلاع رسانی شد که منجر به حضور هم غرفه دارن هم بازدیدکنندگان متعدد خارجی شد. متاسفانه بعد از تحریم های مجدد آمریکا علیه ایران، حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های ایران دچار مشکل شد، که در حال حاضر فقط شرکت ها خارجی که در ایران نمایندگانی دارند، از طریق آن نمایندگی ها تمایل به حضور در نمایشگاه های ایران را دارند. در خصوص بازدید کنندگان خارجی در سال جاری از کشورهای همسایه و منطقه مانند عراق، پاکستان، لبنان و سوریه برنامه ریزهای صورت گرفته است تا در سطح هیات های تجاری و خریداران بالفعل در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

در سال های قبل که نمایشگاه برگزار می شد، آیا تامین کننده نیاز های مخاطبین بود؟

نمایشگاه pacprocess  و IPAP در سه دوره گذشته همواره همراه با رشد بوده است، چه در حوزه بازدیدکننده و چه در حوزه غرفه داران. اما این به معنای تامین تمامی نیازمندیهای مشارکت کنندگان نبوده است. در این خصوص با برنامه ریزی و عارضه یابی های که بعد از هر دوره نمایشگاه انجام می دهیم، در سال های بعدی تلاش داشته ایم که نمایشگاه در تمامی حوزه های رشد و بالندگی خود را داشته باشد.

 

تبلیغات نمایشگاه به چه صورت انجام می شود؟

تبلیغات این رویداد از طرق های مختلف مثل نشریات و رسانه های تخصصی، نشر الکترونیکی، تبلیغات در شبکه های مجازی، برگزاری جلسات معرفی، سازمان ها و نهاد های متولی صنعت بسته بندی و فرآوری و کمپین های تبلیغاتی نمایشگاه مانند تبلیغاتی محیطی در سطح استان های مورد هدف مثل تهران، البرز، خراسان و اصفهان انجام خواهد شد.

 

برگزاری نمایشگاه pacprocess تهران چه کمکی به صنعت بسته بندی در داخل کشور می کند؟

صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از حوزه های فعال و مولد اقتصادی در هر کشور و منطقه است که باعث رشد و نمو صنایع مختلف خواهد شد. رویداد بین المللی pacprocess همراه تلاش داشته به صورت متمرکز و تخصصی بستری را برای معرفی و نمایش توانمندی های حوزه بسته بندی و فرآوری ایجاد کند. این نمایشگاه به محلی معتبر برای معرفی فن آوری های و نوآوری جدید در صنعت بسته بندی تبدیل شده است. چرا که مشارکت کنندگان این نمایشگاه را به عنوان رویدادی که برای اولین بار قصد رونمایی از محصولات جدید خود در آن را دارند، انتخاب می کنند. در دوره های گذشته حضور بازدیدکنندگان خارجی منجر به قرار دادهای بین المللی شده است که زمینه صادرات محصولات را برای مشارکت کنندگان این نمایشگاه تقویت کرده است.

 

بزرگترین چالش های صنعت چاپ و بسته بندی را در داخل کشور در حال حاضر چه می دانید؟

در حوزه بسته بندی شرکت های ایرانی پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده اند که حتی می توان گفت در برخی شاخه ها قابل رقابت با شرکت های تراز اول هستند، اما تحریم های ضالمانه موجب تضعیف و کندی پیشرفت صنعت نیز شده است. در شرکت های بزرگ دنیا تمامی قطعات یک محصول توسط یک تولید کنند داخلی آن کشور تولید نمی شود بلکه شرکت ها در جهت ارتقای محصولات خود و همچنین به لحاظ بهینه کردن کیفیت و قیمت برخی ملزومات خود را از تولیدکنندگان معتبر کشورهای دیگر وارد می کنند. که متاسفانه تحریم ها باعث شده است برخی خطوط کارخانجات با مشکلاتی مواجه شوند. در حوزه چاپ بواسطه استفاده از فناوری های بسیار پیشرفته، ما در این بخش کاملا وابسته به برندهای خارجی مخصوصا در حوزه اروپا هستیم که به لحاظ کیفیت و خدمات در رده اول دنیا قرار دارند. از این رو می توان گفت که چالش های اصلی صنعت چاپ و بسته بندی کشور را باید در رابطه با تحریم ها یافت.

 

به نظر شما برگزاری این نمایشگاه ها تا چه اندازه می تواند زمینه ها را برای رفع مشکلات مهیا سازد؟

صنعت نمایشگاهی بدون تردید محرک رشد در همه بخش های اقتصادی و مالی کشورها است و تاثیرات آن چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل اندازه گیری به صورت آماری و داده ای است. مطابق با گزارش فدراسیون خدمات نمایشگاهی و رویداد (IFES)، بیش از ۵/ ۴میلیون مشارکت کننده به صورت سالانه در نمایشگاه های سراسر جهان شرکت می‌کنند. این نشان دهنده این واقعیت است که برقراری ارتباط مستقیم، معرفی و ترویج کالا، محصولات و خدمات یک امر مهم است و به عنوان بخش جدایی ناپذیرِ کسب و کار محسوب می شود. از این رو حضور در نمایشگاه ها علاوه بر کمک به پویایی بازار، به گسترش و بازایابی محصولات در گستره بیشتری نیز کمک می کند و همچنین راه حل های جدید را در پیش روی صنعت گران و نخبگان صنعت قرار می دهد.

 

 

Go to top