روند صعودی جهانی قیمت PVC در فوریه 2023 – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

روند صعودی جهانی قیمت PVC در فوریه 2023

خبرگزاری صنایع پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir):

قیمت پلی وینیل کلراید (pvc) با افزایش تقاضا و عرضه محدود در بازار جهانی در ژانویه 2023 روندی صعودی نشان داد. علاوه بر این، افزایش تقاضای واردات پس از پایان تعطیلات سال قمری در بازار چین و دسترس پذیری محدود به موجودی، احتمالاً در افزایش قیمت PVC در فوریه 2023 نقش داشت.

هزینه صادرات رزین پی وی سی در ماه فوریه در بازار آسیا با افزایش تقاضا از سوی هند به دلیل نزدیک شدن به تقاضای فصلی لوله های کشاورزی و پیشنهادات ثابت از بخش ساخت و ساز افزایش یافت. سخت‌تر شدن وضعیت عرضه و افزایش تقاضا در میان بازیگران بازار  PVC منجر به پیش بینی افزایش بیشتر قیمت‌ها پس از اواسط فوریه 2023 می‌شود.

از سوی دیگر، تقاضای داخلی چین به دلیل کاهش معاملات املاک و رکود اقتصادی ، برای پی وی سی رونق نداشت. با این حال، طبق آخرین پیش بینی ها، با بهبود مورد انتظار اقتصاد چین و سهولت های مرتبط با COVID، قیمت PVC ممکن است در فوریه 2023 روندی صعودی را نشان دهد.

همچنین، قیمت رزین پی وی سی در ژانویه 2023 در بازار آمریکای شمالی رشد آهسته ای را تجربه کرد که به دلیل عرضه کم در بحبوحه فصل سرد و تقاضای قوی بخش ساخت و ساز بود. در همین حال، افت پی وی سی در بازار اروپا با ورود به فوریه 2023 با افزایش قیمت اتیلن در بالادست متوقف شد. بنابراین، قیمت پی وی سی برای کلندرینگ گرید k57 سوسپانسیون در هفته اول فوریه 2023، 1808 دلار بر تن اعلام شد.

به گفته ChemAnalyst، انتظار می‌رود قیمت‌های رزین PVC در پایان سه ماهه اول سال 2023 افزایشی را نشان دهد، که به دلیل واردات گران، موجودی‌های محدود و تقاضای بالا در صنعت ساخت‌وساز پایین‌دستی است. فروشندگان بر این باورند که تقاضای داخلی برای پی وی سی با پایان تعطیلات فستیوال در چین در میان عرضه محدود افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *